جلسه شورای ايالت هسن آلمان نهضت فراگير تدوير يافت
مشعل مشعل

جلسۀ شورای ايالت هسن آلمان نهضت فراگير روز يکشنبه 22 جون سال روان به اشتراک رفيق شفيق الله توده يي رييس شورای اروپايي نهضت فراگيردموکراسي و ترقي افغانستان برگزار شد.

در کار جلسه رفيق احمدشاه سرخابي رييس شورای سراسری آلمان نهضت فراگير نيز اشتراک ورزيده بود.

کار جلسه توسط رفيق علي رستمي رييس شورای ايالتي هسن افتتاح گرديده و سپس طبق اجندأی جلسه که به اتفاق آرأ تصويب گرديده بود،گزارش کار و فعاليت شورا در فاصله بين دو نشست از سوی رفيق رستمي ارائه گرديد.

سپس بحث پيرامون آن آغاز و شماری از رفقا ديدگاه ها،سوالات،پيشنهادات و انتقادات شان را در فضای آزاد و دموکراتيک مطرح نمودند که مورد قبول اشتراک کننده گان قرار گرفته و طرح های لازم برای تحقق آنها اتخاذ گرديد.

سپس رشته سخن به رفيق توده يي داده شد که وی با سخنراني مبسوط ، شفاف و همه جانبه در رابطه به کارهايي که شورای اروپايي پس از اجلاس 19 اپريل منعقده هالند انجام داده،جايگاه و نقش کميته سازماندهي و هماهنگي امور که پس از اشتراک تمام نماينده گان منتخب احزاب،گروپ ها ،حلقات و شخصيت های مستقل سياسي کار آن آغاز گرديده و برمبنای توافقنامه اجلاس مورخ 19 اپريل به رسميت شناخته خواهد شد،روشني انداخت.

وی پيرامون پروسه وحدت و آرزومندی جانب نهضت فراگير در تحقق اين خواست شريفانه بدون خود محوری،ايجاد جبهه نيروهای ترقي خواه و دموکرات و ساير موضوعاتي که در سوالات رفقا مطرح گرديده بود،توضيحات مفصل ارائه داشته و وظايف اعضای نهضت فراگير را برجسته ساخته و اشتراک کننده گان جلسه را متوجه وظايف خطيرشان در راه تحقق آرمان های والا و انساني نهضت فراگير که در محراق توجه آن انسان زحمتکش افغانستان صرف نظر از هرنوع تعلق زباني،مذهبي،قومي و منطقوی قرار دارد،ساخت .

پس از آن مسايل تشکيلاتي مطرح بحث قرار گرفته و به تعداد 4 تن به عضويت پرافتخار نهضت فراگير به اتفاق آرأ پذيرفته شدند.

کار جلسه به اميد نزديک شدن همه نيروهای چپ و دموکراتيک بدور يک سازمان قوی و سراسری پايان يافت .  


June 23rd, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها